راه نو
راه نو

راه نو

کدوم شاسی بلند جادار تره ؟

          

افراد مختلف در هنگام خرید خودرو های گوناگون مطمئنا معیار های خاصی را مد نظر قرار می دهند . این معیار ها می توانند شامل ظاهر ، کیفیت ، قدرت ، قیمت و .. بشوند اما زمانی که نوبت به انتخاب خودرویی برای خانواده می رسد ، فضای داخل اتاق و راحتی سرنشینان در زمره اصلی ترین اولویت ها قرار می گیرد . در این مطلب قصد داریم بهترین انتخاب از نظر فضای داخلی در بین شاسی بلند های متوسط بازار ایرا ن را مورد بررسی قرار دهیم . خودروهایی همچون نیسان مورانو ، کیا سورنتو ، هیوندای سانتافه ، سنگ یانگ کایرون ، لکسس RX و تویوتا فورچونر از جمله این خودرو ها هستند که در ادامه به بررسی فضای اتاق آن ها خواهیم پرداخت : 

 

 

نیسان مورانو :

قیمت در بازار : 115 تا 120 میلیون تومان

 

پارس خودرو برنامه عرضه نسخه فیس لیفت نسل جدید نیسان مورانو را در برنامه خود گنجانده است . این خودرو 4.8 متر طول دارد و نسبت به نسخه 2010 حدود 10 سانتیمتر طویل تر شده است اما فاصله بین دو محور این خودرو بدون تغییر همان عدد 2824 میلیمتری را نشان می دهد . به داخل کابین این خودرو می رویم . در صورتی که این محصول با آپشن سقف پانوراما به صورت استاندارد عرضه شود ، فضای سر برای سرنشینان جلو 973 و برای سرنشینان عقب 968 میلیمتر خواهد بود . مورانو خودرویی است که بین سرنشینان جلو و عقب تبعیض بسیاری قائل می شود . سرنشینان جلو در این خودرو از 1017 میلمتر فضای پا بهره می برند و این در حالی است که فضای پای سرنشینان عقب به 922 میلیمتر محدود شده است اما این اختلاف در جایگاه نشیمن سرنشینان به سمت سرنشینان عقب بر می گردد به صورتی که سرنشینان عقب از فضای 1407 میلیمتری بهره می برند و سرنشینان جلو با توجه به کنسول میانی و تک صندلی بودن فضایی 1390 میلیمتری را در اختیار دارند . مورانو در سفر های دست جمعی فضای 895 لیتری را با فرض استفاده از همه صندلی ها در اختیار سرنشینان می گذارد و در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا به 1812 لیتر افزایش پیدا می کند .

کیا سورنتو :

قیمت در بازار : 95-100 میلیون تومان

 

یکی از دو محصول پر فروش کیا در ایران و همچنین از جمله پر فروش ترین محصولات کیا در جهان چه حرف هایی برای گفتن دارد ؟ سورنتو 4.685 میلیمتر طول دارد و فاصله بین دو محور آن عدد 2700 میلیمتر را نشان می دهند . اعدادی که در مقایسه با سورنتو حدود 10 سانتیمتر کوتاه تر هستند اما آیا این اختلاف در فضای داخلی نیز ادامه دارد ؟ فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب به صورت مساوی 995 میلیمتر است . همانند مورانو اختلاف بین فضای پای سرنشینان در جلو و عقب سورنتو وجود دارد اما در مقایسه با مورانو سرنشینان عقب وضعیت راحت تری خواهند داشت . فضای پای سرنشینان جلو 1049 و عقب 955 میلیمتر اعلام شده است . فضای نشیمن در کیا سورنتو به گونه ای تنظیم شده تا مورانو را به طور کامل از گردونه این رقابت خارج کند . سرنشینان جلو و عقب به ترتیب با فضای نشیمن 1430 و 1419 میلیمتری وضعیت بهتری را نسبت به دیگر رقبا در سورنتو تجربه خواهند کرد . فضای بار کیا سورنتو در حالت عادی 1047 لیتر حجم دارد اما در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا قابلیت افزایش به حجم 2052 لیتری را داراست .

هیوندای سانتافه :

قیمت در بازار : 85-90 میلیون تومان

 

سانتافه هر چند بر روی پلت فرم مشترک با کیا سورنتو بنا شده است اما اختلاف هایی در فضای داخلی با برادر کره ای اش دارد. طول سانتافه حدودا 1 سانتیمتر از سورنتو کمتر است اما فاصله بین دو محور آن همانند سورنتو 2700 میلیمتر اعلام شده است اما نکات برتری سانتافه در مقایسه با سورنتو در ارتفاع و عرض است . فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب در این خودرو به ترتیب 1021 و 1005 میلیمتر است که اختلاف فاحشی را در مقایسه با دیگر رقبا نشان می دهد . با توجه به فضای پای 938 میلیمتری برای سرنشینان عقب همچنان می توان روی سورنتو حساب ویژه ای بازکرد . فضای پای سرنشینان جلو نیز 1082 میلیمتر است . سرنشینان جلو همچنین از فضای نشیمن 1417 میلیمتری و سرنشینان عقب از فضای نشیمن 1397 میلیمتری بهره می برند که در نهایت باز هم ورق را به سمت کیا سورنتو بر می گرداند . فضای بار در هیوندای سانتافه در حالت عادی 968 لیتر حجم دارد و در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا به  عدد استثنایی 2214 لیتر افزایش پیدا می کند .

لکسس RX350 :

قیمت در بازار : 170-180 میلیون تومان

 

گل سرسبد محصولات لکسس که این روز ها با بیش از سه برابر قیمت 45 هزار دلاری اش در ایران خرید و فروش می شود تا چه اندازه می تواند جابگوی نیاز های یک خانواده در مقابل رقبای ارزان قیمت ترش باشد ؟ این محصول 4770 میلیمتر طول دارد و فاصله بین دو محور آن 40 میلیمتر از هم رده های کره ای اش بزرگ تر است . فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب 993 و 957 میلیمتر است که در مقایسه با رقبا وضعیت خوبی را نشان می دهد . فضای پا برای سرنشینان جلو بیش ترین عدد را در گروه یعنی 1094 میلیمتر نشان می دهد اما این آسایش برای سرنشینان عقب وجود ندارد و فضای پای 934 میلیمتری آن را بهتر از مورانو و در حد و اندازه های سانتافه قرار می دهد . فضای نشیمن این خودرو با توجه به لوکس بودن قابل قبول است . سرنشینان جلو از فضایی 1409 میلیمتری و سرنشینان عقب از فضایی 1384 میلیمتری برای فضای نشیمن گاه بهره می برند . فضای بار شاسی بلند لوکس لکسس در حالت عادی فضایی 1132 لیتری را در اختیار سرنشینان می گذارد . این فضا با خواباندن صندلی های عقب قابلیت افزایش تا 2274 لیتر را داراست که در این گروه و در نوع خود به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود .

سنگ یانگ کایرون

قیمت در بازار : حدود 75 میلیون تومان

 

کم فروغ ترین محصول سنگ یانگ در ایران . کایرون است . این محصول در زمره شاسی بلند های متوسط قرار می گیرد و طولی 4670 میلیمتری دارد اما در مقایسه با سانتافه و سورنتو که طولی تقریبا برابر با این خودر ودارند . با بهره گیری از فاصله بین دو محور 2750 میلیمتری مطئنا فضای قابل قبولی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد . هیچ اطلاعاتی از ابعاد داخلی این خودرو در دست نیست اما ظرفیت فضای بار آن در حالت استاندارد 650 لیتر اعلام شده است .

تویوتا فورچونر:

قیمت در بازار : حدود 100 میلیون تومان

 

تویوتا در این رده با دو محصول FJ Cruiser و Fortuner حضور دارد . با بررسی مشخصات دو خودرو در می یابیم که Fortuner علی رغم کم و کاستی های فراوانش در مقایسه با رقبا خودرو خانوادگی مناسبی است . این محصول تویوتا حدود 4.7 متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن 2750 میلیمتر است . اطلاعات دیگری از ابعاد اتاق این محصول و حتی فضای بارش در دست نیست لذا با اتکا به مشخصات ذکر شده می توان Fortuner را یکی ازبهترین خودرو ها از نظر فضای داخلی برای سرنشنیان پیش بینی کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد